Serwis maxprograms.pl używa plików cookies, więcej informacji na ten temat znajdziesz w naszej polityce plików cookies
REKLAMA
Elitarna loza szydercw
  • Plików:
  • Kategorii:
  • Osób online:
  • Odsłon dzisiaj:
  • Twój adres IP:
  • 2448
  • 293
  • 7
  • 787
  • 18.226.34.148
  • Windows:
  • Linux:
  • Mac:
  • Pocket PC:
  • GSM:
  • 1013
  • 432
  • 369
  • 510
  • 124
nowości z działu Windows

Strona główna / Aktualności / Jak firmy przygotowują się do wyjścia z kryzysu?

Jak firmy przygotowują się do wyjścia z kryzysu?

dodane 20-03-2009 przez phobos

Jak firmy przygotowują się do wyjścia z kryzysu? Firma Hewlett-Packard przedstawiła wyniki badań ilustrujące, jak przedsiębiorstwa z całego świata radzą sobie z wyzwaniami stwarzanymi przez recesję. Raport z badań przedstawia również, jak firmy wykorzystują możliwości przekształcenia swoich infrastruktur w celu przygotowania się do wyjścia z kryzysu. 38% respondentów z całego świata uważa obecną sytuację gospodarczą za okazję do restrukturyzacji swojego środowiska technicznego z myślą o przyszłym rozwoju firmy. Przedsiębiorcy są bowiem świadomi, że wdrożenie w tym okresie efektywnej strategii technologicznej, która pozwoli zwiększyć wydajność i rentowność organizacji, może pomóc im wyjść z kryzysu gospodarczego szybciej niż firmom konkurencyjnym.

REKLAMA

- W każdym cyklu gospodarczym są zwycięzcy i przegrani. Podczas kryzysu gospodarczego gra
toczy się o wyższą stawkę - niektóre przedsiębiorstwa wykorzystują ten czas, aby obniżyć koszty i zyskać przewagę nad konkurencją - powiedziała Ann Livermore, wiceprezes działu HP Technology Solutions Group. - HP koncentruje się na dostarczaniu swoim klientom rozwiązań technologicznych, dzięki którym wyjdą z kryzysu silniejsi i przygotowani do aktywnego wykorzystywania nowych możliwości rozwoju.

69% ankietowanych uważa, że w dzisiejszej sytuacji gospodarczej szczególnie ważne jest zapewnienie dostosowania technologii do celów biznesowych przedsiębiorstwa. Jako przykład może tu posłużyć wykorzystanie rozwiązań technologicznych do zachowania obecnych lub do generowania nowych strumieni przychodów, a także udostępnienie jednostkom biznesowym lepszych zasobów i obsługi.

- Właśnie teraz jest czas na to by zwiększać wydajność samego systemu informatycznego - powiedział dyrektor ds. technicznych jednej z firm regionu Dalekiego Wschodu. - Mówiąc krótko, myślimy, że wdrożyliśmy wszystkie rozwiązania, które są niezbędne do prowadzenia działalności biznesowej, a teraz musimy zadbać o zwiększenie wydajności naszego systemu informatycznego.

Dla wielu dyrektorów ds. technologii, pierwszym krokiem na drodze do skutecznej realizacji celów strategicznych przedsiębiorstwa jest obniżenie niepotrzebnych wydatków poprzez wdrożenie nowych rozwiązań zapewniających oszczędności. Respondenci podkreślają, że chodzi nie tyle o to, aby wydawać mniej, ale by wydawać rozsądniej.
Przedsiębiorstwa chciałyby wyjść z recesji gospodarczej z infrastrukturami IT, które są ekonomiczne (37%), zoptymalizowane (29%) i wydajne (28%).

- Liczymy na większe przychody, większą produktywność, niższe koszty i krótszy czas realizacji zamówień, co pomoże nam wydajniej i efektywniej dostarczać na rynek produkty - powiedział jeden z europejskich respondentów - Jak zawsze dążymy do tego, aby działać „szybciej, lepiej i taniej”.

21% dyrektorów ds. technologii stwierdziło, że na skutek obecnej sytuacji gospodarczej wzrosło prawdopodobieństwo, że zrezygnują z komputerów klasy mainframe. We wszystkich regionach, jako przyczynę takiej decyzji wskazywano wysokie koszty konserwacji i licencjonowania komputerów tej klasy. Wielu respondentów zamierza zrezygnować z komputerów klasy mainframe, gdyż rozwiązania alternatywne zapewniają większą elastyczność, a przy tym oszczędność pieniędzy, czasu i miejsca.
Ponadto większość dyrektorów ds. technologii planuje połączoną realizację kilku projektów
, które pozwolą skonsolidować infrastrukturę informatyczną, zmniejszyć jej nadwymiarowość, podnieść poziom obsługi i zwiększyć elastyczność, zapewniając jednocześnie, że infrastruktura ta stanie się bardziej ekonomiczna. Badani dyrektorzy stwierdzili, że planują lub rozważają podjęcie w ciągu najbliższych 12 miesięcy następujących projektów:

* konsolidacja serwerów i pamięci masowej (56%)
* wirtualizacja (49%)
* modernizacja lub konsolidacja aplikacji (45%)
* automatyzacja (41%)

Przedsiębiorcy twierdzą, że koszty tych działań zostaną opłacone gotówką (59%), drugą pozycję zajęły inne formy finansowania (27%).

- Liczę na to, że uda się nam zapewnić porównywalny poziom usług
przy niższych kosztach - powiedział jeden z ankietowanych z Ameryki Północnej. - Podstawą całej naszej strategii jest zwiększenie wydajności działania. Działając wydajniej, będziemy mogli zrobić więcej, zapewniając jednak porównywalny poziom obsługi, a przy tym jednocześnie obniżyć koszty.

W obecnej sytuacji gospodarczej 38% respondentów uważa outsourcing za atrakcyjne rozwiązanie. Dla większości badanych wpływ na decyzję o outsourcingu miały następujące czynniki: spodziewany poziom ekonomiczności tego rozwiązania, jakość obsługi i rozwiązań, większa elastyczność, łatwość zarządzania i wydajność oraz specyficzne wymagania projektowe, w tym potrzeba dysponowania specjalistycznymi kwalifikacjami.
- W takim momencie outsourcing pozwala nam uniknąć ciągłego inwestowania w technologię, aby nadążyć za zmianami na rynku - powiedział jeden z respondentów z Ameryki Łacińskiej. - Widząc, jak szybko zmienia się technologia, zdecydujemy się raczej na firmę outsourcingową, aby za trzy lata nie było konieczności ponownych inwestycji.

Zleconą przez HP ankietę przeprowadziła firma PSB Research. W ramach badań przeprowadzono 490 szczegółowych wywiadów z członkami kadry kierowniczej przedsiębiorstw odpowiedzialnymi za działalność biznesową lub sprawy techniczne. Wśród respondentów odpowiedzialnych za decyzje biznesowe znaleźli się dyrektorzy generalni, prezesi rad nadzorczych, prezesi, wiceprezesi i dyrektorzy ds. finansowych (oraz osoby zajmujące inne podobne stanowiska). Wśród dyrektorów odpowiedzialnych za kwestie techniologii znaleźli się dyrektorzy ds. informatycznych, szefowie działów informatyki itp. oraz inni decydenci z wyższego szczebla zajmujący się sprawami technicznymi. Wywiady zostały przeprowadzone przez telefon, w dniach od 8 grudnia 2008 r. do 16 stycznia 2009 r. Około 75% respondentów stanowiły osoby z dużych przedsiębiorstw, natomiast 25% osoby z firm średniej wielkości. Badaniami objęto następujące regiony: Ameryka Północna (Stany Zjednoczone i Kanada), Europa i Bliski Wschód (Wielka Brytania, Niemcy, Francja, Dania, Zjednoczone Emiraty Arabskie, Rosja, Czechy), Daleki Wschód (Chiny, Japonia, Australia, Filipiny) i Ameryka Łacińska (Brazylia, Meksyk).

Źródło: ITBiznes

Wybierz kolor: